Dått, Slæsj, same shit!

January 8, 2010 Randi

Hvis du ikke har lagt merke til det, ( i så fall må du være under 10 eller over 60) så har det norske språket endret seg en del. Dette skriver jeg ikke fordi jeg må pludre med ett skole innlegg eller no, men jeg har rett og slett fått det for meg at jeg kan greie ut om (som min lærer sier så fint) det norske språket. ARTIG! Nei, vettu hva. I hvertfall. Vi nordmenn har hentet ord fra engelsk og andre språk, i tillegg til at vi har lagt på oss ett eget data språk. Tragisk, men absolutt sant. Overaskende nok bruker ikke denne jenta, som sitter inneklemt mellom sofaen og senga, fordi de sklei fra hverandre, ord som slæsj (for skråstrek) og dått ( for punktum). Jeg lever rett og slett i den gammeldagse verdenen sammen med mine forfedre, kanskje jeg egentlig er 70 år og fanget i en ung og sprek 17 åring kropp. Ja det er sant, jeg fyller nemlig 17 år om 22 dager!

Nå er senga har oppredd og klar for å fylles. Tennene mine er pusset og det er bare å hoppe rett i seng. Det skal bli deilig å sove ut etter en hektisk og trist uke.  Vi overlever, det gjør de alle. Eller en gang er det jo slutt, men foreløpig regner jeg med at det tar en stund.

Oisann, krevende bilde å ikke le av. Men,men, vi tar det som det kommer også lover du at du ikke ler av dette, eller hva?

Q: Sier du Dått eller Slæsj ?

Entry Filed under: Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pages

Categories

Calendar

January 2010
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Most Recent Posts

 
